Bardzo dynamiczny tryb życia przekłada się również na oczekiwania związane z biznesem MLM. Chcemy szybko zarabiać, by móc podnosić standard życia. Pewnych rzeczy jednak nie da się przyspieszyć. A nawet wręcz przeciwnie, warto zainwestować swój czas, by zbudować solidne fundamenty dochodów pasywnych. Jak osiągnąć sukces w MLM?
Ilu liderów, tyle systemów pracy. Każdy jest dobry i skuteczny, bo zapewne powstał na bazie doświadczeń ludzi działających w tym biznesie. Jest jednak kilka fundamentów, o których warto pamiętać.
Pierwszym z nich są DOBRE RELACJE, o które musimy dbać nieustannie. Mówi się, że biznes MLM to biznes relacji. Uważam, że nie tylko MLM, każdy biznes oparty jest na relacjach, a w dzisiejszych czasach coraz częściej cena przestaje być jedynym kryterium wyboru. Kupujemy u kogoś, kogo lubimy, kto wnosi do naszego życia wartość.
Jak dbać o relacje, by osiągnąć sukces w MLM?
Bądź w stałym kontakcie z kluczowymi liderami. Spotykaj się z nimi, pij kawę w kawiarni lub przez internet, kilka razy w tygodniu porozmawiaj przez telefon. Nie czekaj aż ktoś zadzwoni do Ciebie, to Ty jesteś liderem i to Ty masz decydujący wpływ na atmosferę i relacje w Twojej strukturze.
Osobiście, jestem zwolenniczką, by spotkania z liderami nie miały tylko charakteru biznesowego. Raz w miesiącu organizuję dla moich kluczowych osób tzw. śniadania liderskie, na których rozmawiamy na różne życiowe tematy, czasami w ogóle nie związane z biznesem, a wszyscy wychodzą zmotywowani! To jest jakaś magia! I o to właśnie chodzi, by robić biznes z lekkością. Nie tabelki w excelu, a dobre relacje i wzajemne zrozumienie.
Zawsze powtarzam, że biznes MLM jest alternatywą dla pracy zawodowej, gdzie mamy procedury i hierarchię ważności. W tym biznesie jesteśmy partnerami, których łączy ten sam cel. Zwracamy się do siebie po imieniu bez względu na wiek i płeć. Mamy poczucie, że wspólnie tworzymy fajną społeczność. A przecież potrzeba przynależności jest jedną z najważniejszych potrzeb człowieka.
Ustal jasne zasady
Zażyłe relacje oczywiście mają też swoje granice, o których trzeba pamiętać. Ustal, kiedy i kto może do Ciebie zadzwonić oraz w jakiej sprawie. Piszę o tym dlatego, że kiedy byłam dostępna dla wszystkich, to ludzie ze struktury dzwonili do mnie nawet po godzinie 23… Dzisiaj taki przywilej mają tylko top liderzy!
Poza tym dobre relacje procentują nie tylko wtedy, gdy wszyscy liderzy są aktywni. Czasami zdarza się, że któryś lider zaprzestaje pracy w MLM. Powody są różne, spadek motywacji, okoliczności życiowe, migracja do innej firmy… Jeśli mamy dobre relacje, to czasem łatwiej o powrót tej osoby do biznesu. Kiedy uzna, że znowu chce działać, to istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwróci się do nas.
Biznes MLM – przekazuj rzetelne informacje!
Drugim fundamentem jest INFORMACJA. Świat musi się dowiedzieć, że pracujesz w MLM! Niezależnie od tego czy budujesz strukturę, czy polecasz tylko produkty zawsze przekazujesz innym informację o tym co robisz, mówisz na temat biznesu lub produktów. Przygotuj kilka zdań na temat możliwości stworzenia dodatkowego źródła dochodu. Nie prowadź zbyt długich prelekcji z prezentacją danych statystycznych, bo niewielu to interesuje. Pokaż korzyści, jakie ta osoba może mieć. Podpowiedz, jak możesz jej pomóc w rozwiązaniu codziennych problemów. Opowiedz swoją historię i przedstaw powody, dlaczego pracujesz w MLM. Pokaż, jak zarobić pierwsze 500 złotych!
Czy biznes MLM może zrobić się sam?
Trzecim fundamentem jest DZIAŁANIE. Nie daj się zwieść opowieściom, że Twoja fortuna urośnie, kiedy Ty będziesz leżeć na kanapie… Owszem jest to możliwe, ale pod warunkiem, że najpierw włożysz w to swoją pracę, energię i serce! Opracuj plan działania, w kalendarzu zapisz terminy spotkań i zainspiruj znajomych do zmiany życia na lepsze. Ustal sama ze sobą, że codziennie robisz COŚ dla swojego biznesu. Coś, co spowoduje, że biznes będzie się rozwijać.
Jak osiągnąć sukces w MLM?
Jeżeli chcesz poczytać więcej na temat skutecznej pracy w marketingu sieciowym, to zapraszam do zapoznania się z moim bezpłatnym ebookiem „7 sekretów sukcesu w marketingu sieciowym” .